Sunday 21 July 2019

Perasmian Perhimpunan Agung Khas BERSATU

Acara : Perasmian Perhimpunan Agung Khas BERSATU

Lokasi : MAEPS, Serdang,  Selangor

Tarikh : 20/7/2019



Video 1 - Ucapan oleh Presiden BERSATU, Muhyiddin Yassin



Video 2 - Ucapan oleh Dr Mahathir Mohamad, Pengerusi BERSATU. Secara ringkas nya ucapan Dr M berkisar mengenai sejarah UMNO dan pengajaran yang diperolehi dari nya.

UMNO ditubuhkan untuk menentang Malayan Union dan orang Melayu ketika itu tidak berebut jawatan dan hanya berjuang demi agama bangsa dan negara.

Setelah masa berlalu perjuangan orang Melayu dalam UMNO sudah mula tersasar dengan perebutan jawatan dan kedudukan dalam parti untuk memenuhi nafsu peribadi.

Pemimpin-pemimpin UMNO juga tidak sanggup melihat kemasukan ahli-ahli baru yang lebih cerdik dan berpelajaran dari mereka dan melihat mereka sebagai ancaman. Kesudahan nya apabila mereka mati tempat mereka (ketua-ketua bahagian) akan diambil alih oleh pewaris- pewaris yang lebih bodoh dari mereka.

Dr Mahathir menyeru ahli-ahli BERSATU (yang kebanyakan nya bekas ahli UMNO) untuk kembali ke perjuangan asal untuk agama, bangsa dan negara (perjuangan UMNO???)



Video 3 - Sidang media oleh Dr Mahathir



Video 4 - Penerangan lanjut mengenai pindaan perlembagaan yang telah dipersetujui oleh Pengerusi Jawatankuasa Pindaan Perlembagaan.



*********************************************************************************************************************************************
1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18





No comments:

Post a Comment