Wednesday 11 September 2019

Sidang media Pemuda UMNO - Dr Mahathir tak perlu campur urusan UMNO & PAS

Acara : Sidang media EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

Lokasi : Bilik mesyuarat tingkat 38, Menara Dato Onn, KL

Tarikh : 11/9/2019




Video 1 - 1,000 ahli Skuad Sabil akan berkawal di Himpunan Penyatuan Ummah #hpu914 bersama anggota Unit Amal sepanjang Himpunan berlangsung



Video 2 - Mengenai penubuhan Skuad Sabil - tujuan, matlamat dan filosofi penubuhan dan sumbangan nya kepada peningkatan keahlian Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.



Video 3 - Menteri menteri kabinet PH tak henti henti mengeluarkan kenyataan yang berbaur perkauman yang telah menyebabkan ketegangan kaum sejak PH mengambil alih kerajaan Malaysia. Pelbagai contoh kenyataan cauvanis dan rasis disenaraikan oleh Dr Asyraf, yang melibatkan pemimpin pemimpin dari DAP dan PKR.



Video 4 - Pemuda UMNO Malaysia (PPUM) ambil pendirian untuk menyokong inisiatif Beli Produk Muslim #bmf yang digerakkan oleh NGO UMMAH & PPIM .. Ianya bukan boikot barangan bukan Islam tetapi mengutamakan pembelian barangan keluaran Muslim / Melayu. PPUM menyelar pemimpin-pemimpin kerajaan yang memutar belit dan memainkan sentimen perkauman



Video 5 - Dr Mahathir tidak perlu masuk campur urusan UMNO & PAS. Isu kafir mengkafir telah lama berlalu dan telah dilupakan. UMNO & PAS beriltizam bergerak kehadapan dan melupakan segala perbalahan antara mereka yang banyak berlaku dizaman pentadbiran PM4 dahulu. Perhubungan UMNO & PAS pasca pentadbiran PM4 sudah banyak berubah kearah kebaikan dan memuncak selepas PRU14. Sudah kah Dr Mahathir meminta maaf atau telah dimaafkan oleh Kit Siang, Anwar Ibrahim & Mat Sabu sebelum persepakatan antara mereka?





**********************************************************************************************************************

1
 2
 3
 4
 5
 6



No comments:

Post a Comment