Friday 21 September 2018

Pemikiran Kassim Ahmad di luar kotak dan jauh melangkaui masa

Acara : Pelancaran buku "Autobiografi Seorang Pemberontak" 

Lokasi : Dewan Kuliah Fakulti Sastera dan Sains Sosial, Universiti Malaya

Tarikh : 21/9/2018




Video 1 - Dr Rais Yatim berkongsi latarbelakang perkenalan beliau dengan Arwah Kassim Ahmad yang popular dengan pandangan dan pendirian kritis mengenai anti hadis. Kassim Ahmad juga popular dengan sudut pandangan mengenai Hang Jebat yang dianggap sebagai hero Melayu yang sebenar dan bukan nya Hang Tuah, jauh berbeza dari hikayat hikayat  yang telah dimomokkan kepada kita semua.



Video 2 - Lebih molek Anwar dilantik sebagai TPM dalam kabinet Dr Mahathir terlebih dahulu sebelum peralihan kuasa kepada beliau sebagai PM8 dilakukan bila tiba masa yang sesuai. Dr Rais selesa dengan gandingan Dr Mahathir / Anwar untuk mentadbir negara.



Video 2 - UMNO dan para pemimpin mereka mempunyai opsyen yang boleh dipilih dan digunakan demi menyelamatkan parti dan diri mereka secara peribadi. Rakyat Malaysia harus lah menghormati pilihan opsyen yang dibuat.



Video 3 - Rais menyatakan rasa kurang senang hati rasa tidak senangnya dengan pemilihan bekas ketua pengarang lidah rasmi DAP Wan Hamidi Hamid sebagai ketua pegawai eksekutif (CEO) baru Bernama






****************************************************************************************************************************

1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13



No comments:

Post a Comment