Friday 8 September 2017

Pribumi PERKASA mencelah demi pembelaan Dr Zakir Naik

Acara :

Lokasi : Kompleks Mahkamah, Jalan Duta, Kuala Lumpur

Tarikh : 7/9/2017



Video 1 - Pribumi PERKASA mendapat kebenaran Mahkamah untuk melantik Peguam yang bertindak sebagai Intervenor atau Pencelah dalam kes 17 individu yang menyaman Kerajaan Malaysia, Menteri KDN, KP Imigresen, KP Pendaftar Negara dan Ketua Polis Negara untuk mendesak supaya Dr Zakir Naik di tarik balik status penduduk tetap Malaysia (sekiranya sah telah diberikan) dan dihalau keluar dari negara ini kerana di anggap sebagai membahayakan keselamatan dan ketenteraman awam dinegara ini.

PERKASA terpaksa mengambil tindakan Mencelah setelah kerajaan Malaysia tidak membuat sebarang bantahan atau usaha membatalkan saman oleh Plaintifs. Satu permohonan Kerajaan Malaysia melalui Peguam Negara, untuk membatalkan saman oleh Plaintifs telah telah dibuat pada 6/9/2017 sehari sebelum hari perbicaraan dan hanya selepas enam bulan saman difailkan di Mahkamah. Apa Peguam Negara buat dan fikirkan selama enam bulan ? 


Video 2 - S Khartigsan , Peguambela bagi pihak plaintifs menerangkan mengenai prosiding. Mereka pun turut hairan mengapa Peguam Negara mengambil masa yang begitu lama untuk respon. Kes ini akan didengar semula (dalam kamar) pada 21/9/2017 bagi mendengar permohonan Peguam Negara dan juga Saman Pemula oleh Plaintifs



*********************************************************************************

1
 2
 3
 4
 5
6
Melaporkan dari lokasi.. klip video siap on the spot...KiniTV leads the way

No comments:

Post a Comment